1.DATA: 17.04.2013
2.CLASA: a II-a d
3.ARIA
CURRICULARĂ: LIMBĂ
ŞI COMUNICARE
4.DISCIPLINA: LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ (predare
integrată)
5.TIPUL DE
CURRICULUM : Curriculum extins
6.UNITATEA DE
ÎNVĂŢARE : ,,Familia”
7.SUBIECTUL
LECŢIEI : ,,Cheile”după Tudor Arghezi
8.TIPUL
LECŢIEI : Dobândire de cunoştinţe
9.DURATA:
2x50 min.
10.OBIECTIVE
DE REFERINŢĂ:
1.2.-să distingă
sensul cuvintelor într-un enunţ
1.5.- să manifeste
interes faţă de mesajul partenerului de dialog
3.3.-să citească
fluent ,corect şi expresiv un text cunoscut de mică întindere
11.OBIECTIVE
OPERAŢIONALE :
A. OBIECTIVE COGNITIVE:
O1-să citească corect,fluent,conştient şi expresiv textul ,,Cheile”după
Tudor Arghezi, ţinând cont de semnele de punctuaţie
şi de conţinutul acestuia
O2-să asocieze cuvintele noi cu explicaţiile corespunzătoare;
O3-să găsească expresii cu cuvântul ,,a da”,precizând sensul lor;
O4-
să construiască
enunţuri logice oral/ în scris;
O5-să formuleze răspunsuri corecte la întrebările puse pe baza
textului citit
O6-
să argumenteze pro şi contra comportamentul celor doi copii din text
O7-
să lucreze în echipă pentru realizarea unor
sarcini
B.OBIECTIVE
AFECTIVE:
O8 -să
participe activ la desfăşurarea lecţiei
O9 -să
manifeste interes pentru lecţie
C.OBIECTIVE
PSIHO-MOTORII:
O10-să-şi
coordoneze activitatea oculo-motorie pentru citirea\scrierea corectă
12.METODE ŞI PROCEDEE:
- conversaţia , explicaţia,observaţia , lectura explicativă,
exerciţiul ,explozia stelară , problematizarea
13.MIJLOACE
DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
-manualul,
caiet auxiliar,ilustraţii , marker ,cretă colorată ,prezentare power-point
14.FORME
DE EVALUARE:
-observaţia
sistematică , evaluare orală , evaluarea reciprocă
15.FORME
DE ORGANIZARE:
-frontală ,
individual , pe echipe ,pe grupe
16.BIBIOGRAFIE
:
-Programa școlară pentru clasa a II-a revizuită prin ordinul
MECTnr.4686/05.08.2003
-,,Curriculum pentru clasele I şi a II-a”
,Bucureşti,2003
-Ioan Şerdean-,,Metodica predării limbii
române la clasele I-IV”,E.D.P.,Bucureşti
-Corneliu Crăciun-,,Metodica predării limbii române în
învăţământul primar”
Secvenţele
lecţiei
|
Ob
|
Conţinuturile învăţării
|
Strategii didactice
|
Evaluare
|
|||
Activitatea
învăţătorului
|
Activitatea
elevilor
|
Metode
didactice
|
Forme de organizare
|
Mijloace didactice
|
|||
Moment organizatoric
2min.
|
|
-se asigură climatul de ordine şi disciplină necesar desfăşurării
activităţii
-pregătirea materialului didactic necesar
-stabilirea ordinii pentru începerea orei de limba română
|
-pregătirea materialelor necesare începerii şi desfăşurării orei de limba
română
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Manual, caiete,
instrumente de scris etc.
|
|
Verificarea cunoştinţelor dobândite anterior
5min.
|
|
-verificarea temei se face calitativ şi cantitativ
-Ce este biletul?
-Care sunt elementele componente ale
unui bilet?
-Cui putem adresa un bilet?
|
-Biletul este un mesaj scris.
-Un bilet trebuie să conţină:
-data
-numele persoanei căreia i se adresează biletul
-numele celui care a scris biletul
-Biletul poate fi adresat numai
persoanelor apropiate.
|
Conversaţia
|
Frontal
|
|
Aprecieri verbale
|
Captarea
atenţiei
5 min.
|
|
Brainstorming: Ce reprezintă pentru
voi familia?
Realizez un
ciorchine pe tema familia ANEXA
1
|
Rezolvă sarcina
ciorchine- familia
membri,sentimente.
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Cretă colorată
|
|
Anunţarea subiectului şi a obiectivelor
3 min.
|
|
-elevii
vor fi anunţaţi că astăzi , la ora de limba română , vor trece la o nouă
lecţie ,,Cheile” ANEXA 2
al cărui autor este Tudor Arghezi ,
iar ei va trebui să citească corect şi
expresiv textul, să construiască
enunţuri logice oral/ în scris , să poarte discuţii pe marginea textului, să
răspundă la întrebări
-se prezintă un power-point cu imaginea lui Tudor Arghezi și cu câteva
titluri de poezii
ANEXA
3
|
-sunt atenți la explicatiile
date
|
Explicaţia
|
Frontal
|
Caiete
|
|
Dirijarea învăţării
63 min.
|
O1
O2
O3
O5
|
-se cere elevilor să deschidă manualul de limba română la pag.36 pentru a se intui imaginea
-se solicită elevii să
citească titlul şi autorul lecţiei
- se prezintă un power-point cu sensurile cuvintelor ,,cheia”, ,,chei”
ANEXA 4
-se cere elevilor să citească în şoaptă toată lecţia
-se cere elevilor să citească
integral lecţia cu voce tare , să explice cuvintele necunoscute , apoi să
alcătuiască propoziții cu acestea
-se citeşte model lecţia
-se cere elevilor să citească lecţia în lanţ (fiecare elev câte un
enunţ)
-se solicită elevilor să alcătuiască
propoziţii cu cuvintele explicate
-citirea selectivă a textului :
-propoziţia în care se comunică ce au găsit copiii în dulap
-propoziţia în care se prezintă
hotărârea familiei
-Ce înţeles are expresia,,au dat de
cutii ‘’ ?
-Dar,,a da cheile’’ ? -se notează pe
tablă aceste expresii
-se
cere elevilor să dea alte exemple ce
se formează cu cuvântul,,a da’’
-se notează pe tablă expresiile
-elevii vor fi împărţiţi în cinci echipe
EXPLOZIA
STELARĂ
Prezint pe o planşă o stea în centrul
căreia se află imaginea cu Miţu şi Baruţu iar deasupra este scris titlul
lectiei ,,Cheile” ANEXA 5
Solicit fiecărei echipe să extragă câte
o steluţă de pe catedră, pe care va găsi scrisă câte o întrebare
Fiecare steluţă se lipeşte la
steaua mare existentă pe tablă, iar
câte un membru din fiecare echipă va da răspunsul potrivit
Dacă nu sunt mulţumiţi de răspunsul primit trebuie să-l completeze ei
.
-se solicit elevii să deschidă auxiliarul de
limba română la pag.49 , pentru a rezolva ex.1și ex.3 , pag.50; aceste
exrciții vor fi
prezentate și pe videoproiector
ANEXA 6
|
-se observă doi copii ,o fetiţă
şi un băieţel , care s-au urcaţ pe
scaune și caută într-un dulap ,apoi împrăştie tot ceea ce găsesc
-,,Cheile”după Tudor Arghezi
-urmăresc prezentarea
power-point
-citesc lecţia în şoaptă
-citesc
lecţia cu voce tare , explică
cuvintele necunoscute , alcătuiesc propoziții și le notează în caiete și la
tablă
-sunt atenţi la citirea model
-citesc lecţia şi alcătuiesc propoziţii cu
cuvintele necunoscute
-notează propoziţiile pe tablă şi în caiete caiete
-citesc respectând cerinţele
,,S-au suit pe ele ,dar au dat de cutii încuiate.”
,,Am hotărât să vă dăm cheile de la toate
dulapurile încuiate.”
-au găsit.
-a înmâna,a oferi.
-se notează în caiete aceste expresii
-notează în caiete
a da bună ziua=a saluta
a da la gunoi=a arunca
a da la ziar=a publica
a da viaţă=a naşte
a da buzna=a năvăli
-rezolvă sarcina dată
-deschid auxiliarele
-rezolvă
sarcina dată
|
Observaţia
Citirea explicativă
Conversația
Explicația
Observația
Problemati-zarea
Conversația
Explicația
|
Frontal
Frontal
Frontal
Pe echipe
Pe grupe
Frontal
|
Manual
Videoproiector
Manualul
Caiete
Planșă
Auxiliarul
de limba română
Videoproiector
|
Evaluare orală
Evaluare orală
Evaluare
orală
Evaluare
orală
Evaluare
orală
|
Obţinerea performanţei
5 min.
|
|
-se cere elevilor să-şi imagineze că
sunt Miţu şi Baruţu şi trebuie să scrie un bilet prin care îşi cer scuze
părinţilor pentru întâmplarea cu dulapul răsturnat .
|
-scriu biletele , apoi le prezintă
în fața clasei
|
Conversația
|
Individual
|
Bilete
|
Evaluarea reciprocă
|
Asigurarea conexiunii inverse
5 min.
|
O6
|
S-au purtat frumos cei doi copii?
-Este dreaptă hotărârea părinților?
-Ar
reuși să se inverseze rolurile și copiii să se achite de responsabilitățile
părinților?
- Mai cunoaşteţi poveşti în care copiii nu au ascultat de părinţi?
- Ce învăţătură desprindem din aceste
povețti?
|
Elevii răspund pro şi contra argumentând.
Enumeră poveştile:
-,,Capra cu trei iezi”
-,,Scufiţa roşie”
“…să ascultăm de părinţi”.
|
Conversaţia
|
Frontal
|
|
Evaluare orală
|
Încheierea activităţii
1 min.
|
|
-se fac aprecieri individuale şi
colective asupra modului de
desfăşurare a lecţiei
-se comunică tema pentru acasă şi se dau explicaţiile necesare
|
-notează tema pe caiete şi
ascultă indicaţiile date
|
Conversația
Explicația
|
Frontal
|
|
Aprecieri verbale
|
ANEXA 1
FAMILIA
ANEXA 2
Cheile
după
Tudor Arghezi




-Nu vă pedepsim, a intervenit unchiul Sesis. Am hotărât
să vă dăm cheile de la toate dulapurile. Voi veți face mâncarea, veți aduce parale, veți pregăti masa. Tătuțu și
măicuța se vor juca.
Mițu și Baruțu se uitau nedumeriți.
ANEXA 3




ANEXA 4
• Cheia succesului este la tine.
• Am găsit cheia
rezolvării problemei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu